Voorronde NLingenieurs levert ingenieuze pitches op

Op 20 juni, tijdens de ALV van NLingenieurs, konden bureaus ideeën inzenden voor deelname aan de pitch voor de voorrondes van Making Waves. De aanwezigen werden getrakteerd op zeven ingenieuze, innovatieve ideeën, waarvan er drie door mogen naar de volgende ronde: H2Obarrier, Flood resilience solutions en Staat van je Straat.

De volgende pitches deden mee:

  • H2Obarrier – Pitcher: Mark van den Kieboom, Antea Group
  • Wildspotter – monitoren, communiceren en participeren – Pitcher: Jasper Arntz, Arcadis
  • Staat van je Straat – Winnaar Doe & Durf, Sweco – Pitcher: Christiaan Voorend
  • De circulaire dijk – Pitcher: Leo Zwang, Fugro
  • Flood resilience solutions – Pitcher: Hanneke Schuurmans, RHDHV
  • Zandwindmolen – Pitcher: Jan Kollen, Sweco
  • CSI under water – Pitchers: Sebastiaan Schep & Marloes van der Kamp, Witteveen+Bos

Van al deze innovatieve inzendingen werden H2Obarrier, Flood resilience solutions en Staat van je Straat uitgekozen als winnaars en zij mogen mee naar de volgende ronde. Door een jury van Making Waves en een jury van 15 netwerkpartners zal dan een selectie worden gemaakt van 15 pitches uit de 45 winnaars van de voorrondes. Op 7 september zullen die 15 kandidaten tegen elkaar strijden op het hoofdpodium op de Afsluitdijk, in aanwezigheid van Kofi Annan.

Making Waves wordt georganiseerd door de ministeries van Infrastructuur en milieu en Economische Zaken en wil helpen om innovatieve ideeën, concepten en oplossingen ook daadwerkelijk uitgevoerd te krijgen. De winnaar van 7 september gaat door naar halve finale van het Europese evenement “Ideas from Europe” in Estland.

De innovatie van Mark van den Kieboom van Antea Group kreeg het hoogste rapportcijfer van de aanwezigen in de zaal, die hun stem mochten uitbrengen. Mark is erg tevreden met zijn behaalde overwinning: “Een enorm compliment om met de H20 Barrier voor deze groep mensen de winnende pitch te houden. We moeten plastic soup snel en groots aanpakken, daar sta ik voor! Deze winst draagt bij aan bekendheid, bewustwording en ook aan het sneller realiseren van dit idee, zodat we daadwerkelijk aan de slag kunnen!”

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.